سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اسامی و القاب حضرت زهرا سلام الله علیها - حدیت و زندگی

اسامی و القاب حضرت زهرا سلام الله علیها

سه شنبه 86 فروردین 7 ساعت 12:3 عصر

اسامی و القاب حضرت زهرا سلام الله علیها

فاطمه: به معنای فاصله و قاطعه و مانعه است.

از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده است که در روز قیامت این فاطمه است که دوستانش را از دشمنانش جدا می کند و محبین اش را به بهشت و دشمنانش را بدوزخ می فرستد.

 صدیقه: به معنای راستگو، چون دختر پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم یگانه دختری بود که جز سخن راست و صادق از او شنیده نشد فاطمه علیها السلام در ظاهر و باطن صادق بود و به روایت شیعه و اهل سنت هیچ کس سخنی خلاف واقع از ایشان نشنید.

مبارکه: به معنای کثیر الایمن است و ایشان را از این جهت مبارکه می نامیدند چون خداوند در نسل او برکت عنایت فرموده و ائمه اطهار از دودمان او بوجود آمدند و با قدوم خویش خیر و برکت به ارمغان می آوردند.

 زکیه، طاهره: به معنای پاک و مطهر است و ایشان از هر گونه پلیدی و تاریکی طبع ظاهر و باطنا مبرا بوده و هیچگاه مبتلا به آلودگی ظاهری و باطنی نشده است .

  محدثه:  ایشان قبل تولد در بطن مادر با او حدیث می گفت همچنان بعد از تولد احادیثی از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرده که بسیار مورد اهمیت است و ام ایمن و ام سلمه منبع و مأخذ احادیث خویش به نقل قول از فاطمه زهرا علیها السلام عنوان کرده اند.

  راضیه و مرضیه: مراد از این دو نام رضایت ایشا ن از خلق و خالق چنانکه خدا و پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت علی علیه السلام هم از ایشان راضی بودند.

   زهراء: حضرت فاطمه علیها السلام روزی سه مرتبه در وقت خواندن نماز در محراب عبادت یک پارچه نور می شدند چنانکه نور جمال ایشان افق شهر را روشن و مردم می فهمیدند که حضرت زهرا علیها السلام در حال نماز هستند. نور جمال حضرت زهرا به رنگهای سبز _ طلائی و سرخ به زرد آمیخته ساطع می شد.

  منصوره: به معنای این است که ایشان از طرف خداوند یاری و نصرت داده می شود تا انتقام جنین سقط شده خویش را از قاتل بگیرد و این نصرت در زمان ظهور قائم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم رخ می دهد ایشان رجعت می کند و به یاری فرزند خویش داد خویش را از غاصبان حقش و قاتلین فرزندش می گیرد و آنها را به سزای اعمالشان می رساند.

 التماس دعا


نوشته شده توسط : ایمان

نظر شما چیه؟[ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بهترین مردم کیست؟
دستوری برای نماز قضای گذشته وفراموش شده
اسامی و القاب حضرت زهرا سلام الله علیها